Jak poprawić mięśnie brzucha – sportowe porady przed nadchodzącym sezonem plażowym

Sezon letni za pasem, a coraz więcej ludzi zastanawia się co można zrobić w krótkim czasie, by poprawić swój wygląd. Trzeba pamiętać, że nie da osiągnąć niewiarygodnych efektów za pomocą kilkudniowych ćwiczeń, ale można zadbać o lekką poprawę, chociażby mięśni brzucha. To właśnie z tą częścią ciała bardzo często się zmagamy i chcemy podrasować jej wygląd. Jest ona znana ze skłonności do odkładania tłuszczu, stąd też wymagana praca. Ćwiczeń na mięśnie brzucha jest naprawę mnóstwo, a dobrze jest sprecyzować chociażby jedną serię, która działa.

Dzisiejszy artykuł będzie temu poświęcony, a opisane niżej ćwiczenia, wykonywane w sposób regularny i zalecane – przyniosą upragnione skutki:

  • Unoszenie klatki piersiowej, a współcześnie znane brzuszki. Mogłoby się wydawać banalne, lecz wszystko zależy od skupienia się na poszczególnych partiach. To ćwiczenie jest dedykowane mięśniowi prostemu. Polega na położeniu się na płaskim podłożu i ułożeniu dłoni za kark. Unosząc się do około 30 cm nad powierzchnie podłoża, musimy pamiętać, by napinać miejsce powyżej pępka.

    W taki sposób powracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy serię w zależności od indywidualnych potrzeb;

  • Deska przodem to kolejne ćwiczenie, które przynosi w rzeczywistości zaskakujące skutki. Polega na położeniu się przodem do maty w taki sposób, by opierać się jedynie na palcach stop oraz przedramionach. Jest to aktywność, która ma za zadanie pobudzić mięsień poprzeczny. Ważne jednak jest, by cała linia ciała układała się prosto;
  • Mięśnie skośne brzucha także można ćwiczyć, opierając się przy tym na ćwiczeniach wspomnianych w punkcie pierwszym. Różnica polega jednak na tym, że przy odrywaniu łopatek ciało nie idzie do góry, ale na boki, w sposób naprzemienny.

Wszelkie ćwiczenia mają sens tylko jednak wtedy, gdy pamięta się o regularnym oddechu. Proces oddychania w uproszczeniu polega na tym, że w momencie spięcia mięśni brzucha, mamy być na wdechu, a w momencie ich rozluźniania – wydychać powietrze. Każde ćwiczenie może być dobre dla jednych i mniej efektywne dla drugich. Ważne jest to, by dobrać sobie samemu odpowiednie aktywności i nie męczyć się zbyt bardzo. Ćwiczenia mają sprawiać radość, ale gdy zaczyna nas coś boleć i przeszkadzać, np.

kark – oznacza to problemy bądź nieumiejętne wykonywanie ćwiczeń. Zawsze chodzi o jakość, nie ilość! Dlatego też zanim odłożymy konieczność zadbania o siebie na miesiące letnie, pomyślimy o tym, że, aby osiągnać wymarzone efekty, potrzeba dużo więcej czasu.